تدریس خصوصی ریاضی در تهران و کرج
 
 
منوی اصلی
صفحه نخـــــست
چــــاپ صفــــحه
خـــانه كردن وب
ذخـــــیره صفحه
پـست الکترونیک
بایگـــانی مطالب
در باره ی ما
 

به مکتب ریاضیات (آموزش مفهومی، جامع، کامل و جذاب ریاضیات) خوش آمدید. مکتب ریاضیات: اولین مدرسه مجازی ریاضی در ایران موسسه تحقیقات پیشرفته ریاضی و آموزش ریاضی و کاربرد های آن ما دنیای ریاضی شما را متحول می کنیم و ریاضی را به گونه ای متفاوت با دیگر مدرسین به شما آموزش می دهیم همچنین تضمین می کنیم که دیگر نیاز به معلم خصوصی برای ریاضی نداشته باشید. برای آگاهي بيشتر با شماره 2060-926-0936 تماس بگیرید و یا به iMath100--@--gmail.com ایمیل بفرستید. (توجه: برای فرستادن ایمیل خط تیره های اطراف @ را حذف کنید.)
با تشکر، محمد رضایی، مدیر و موسس مکتب ریاضیات (اولین مدرسه مجازی ریاضی در ایران)
موضاعات
پیوند وبلاگ
وب سایت مهندسی اپتیک و لیزر ایران
بزرگترین و معتبرترین فروشگاه اینترنتی ایران
پربازدیدترین سایتها
وب گذر - webgozar
persianv - پرشن وی
دانلود رایگان | وطن دانلود
پر بازدید ترین وبلاگ در بلاگفا
خانه ریاضی تهران
محاسبات نرم (Soft Computing)
فروشگاه اینترنتی
ریاضیات برای همه
عـکس.عشق.عـکس
کیت اگزوز
دکوراسیون داخلی کناف
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه
لیست پروژهای ساختمانی
همسریابی
گروت
درگاه پرداخت

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش ریاضی و آدرس mathschool.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی


آرشیو ماهیانه
بهمن 1394
آذر 1392
آبان 1392
مهر 1392
شهريور 1392
مرداد 1392
تير 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
فروردين 1391
خرداد 1390
ارديبهشت 1390
فروردين 1390
نویسندگان
نویسندگان
پیوند وبلاگ
عینک آفتابی زنانه
ماشین جدید و یک میلیاردی علی دایی
کیت اگزوز ریموت دار برقی
کناف
ام دی اف
ارسال هوایی بار از چین
فضای سبز باغ ویلا
اطلاعات ساختمانها
خرید از علی اکسپرس
ساخت فروشگاه رایگان
دانلود آهنگ

:: تمام پیوندها ::
 
طراح قالب و کد های جاوا...

كاربران آنلاين: نفر
تعداد بازديدها:
RSS

طراح قالب و کد های جاوا...

Www.LoxBlog.Com

کد های وجاوا :


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 60
بازدید هفته : 76
بازدید ماه : 178
بازدید کل : 318891
تعداد مطالب : 174
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 2

آمارگیر حرفه ای سایت


ریاضیات زیستی - رشته مورد توجه در هزارهٔ سوم میلادی

ریاضیات زیستی یکی از گرایش‌های ریاضی کاربردی می‌باشد. گر چه این رشته دارای قدمت طولانی می‌باشد اما اخیرا به عنوان یک میان‌رشته بین ریاضی و زیست‌شناسی مورد توجه بسیاری از دانشمندان و بزرگان این دو رشته قرار گرفته‌است، به گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود هزارهٔ سوم میلادی به این رشته اختصاص خواهد داشت. تحقیق در این رشته مستلزم داشتن اطلاعات کامل در یکی از گرایش‌های ریاضی و شناخت مساله زیستی مورد تحقیق می‌باشد. هدف کلی این رشته استفاده از تکنیک‌ها و ابزار ریاضی برای یافتن مدل و بررسی مسائل زیستی است. از مسائل تحقیقاتی این رشته می‌توان به موضوعات زیر اشاره کرد:

Population dynamics

Modelling cell and molecular biology

Modelling physiological systems

مجلات Journal of Theoretical Biology ، The Bulletin of Mathematical Bilogy و Journal of Mathematical Biology از مجلات معروف در این رشته می‌باشند که می‌توان برخی از تحقیقات انجام شده در این گرایش را در آن‌ها یافت.

 

منبع: ویکیپدیا


ریاضیات زیستی - رشته مورد توجه در هزارهٔ سوم میلادی

ریاضیات زیستی یکی از گرایش‌های ریاضی کاربردی می‌باشد. گر چه این رشته دارای قدمت طولانی می‌باشد اما اخیرا به عنوان یک میان‌رشته بین ریاضی و زیست‌شناسی مورد توجه بسیاری از دانشمندان و بزرگان این دو رشته قرار گرفته‌است، به گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود هزارهٔ سوم میلادی به این رشته اختصاص خواهد داشت. تحقیق در این رشته مستلزم داشتن اطلاعات کامل در یکی از گرایش‌های ریاضی و شناخت مساله زیستی مورد تحقیق می‌باشد. هدف کلی این رشته استفاده از تکنیک‌ها و ابزار ریاضی برای یافتن مدل و بررسی مسائل زیستی است. از مسائل تحقیقاتی این رشته می‌توان به موضوعات زیر اشاره کرد:

Population dynamics

Modelling cell and molecular biology

Modelling physiological systems

مجلات Journal of Theoretical Biology ، The Bulletin of Mathematical Bilogy و Journal of Mathematical Biology از مجلات معروف در این رشته می‌باشند که می‌توان برخی از تحقیقات انجام شده در این گرایش را در آن‌ها یافت.

 

منبع: ویکیپدیا


محاسبات كوانتومي

 محاسبات كوانتومي

رایانه کوانتومی

مکانیک کوانتوم

فیزیک


١٠ شغل برتر در کانادا

 

١٠- مهندسی هوافضا

میانگین درآمد : $ ٧۵،٠٠۴
افزایش درآمد ( ٢٠٠۶-٢٠١٢ ) : % ١١+
تعداد کارکنان : ٨۵٠٠

مهندسان هوافضا بر روی قسمتهای مختلف از جمله هواپیما ، هلیکوپتر ، موشک ها و ماهواره ها فعالیت می کنند. در کانادا صنعت هوافضا در دست شرکت هایی از استان کبک می باشد مانند بومباردیر ، البته استان انتاریو و غرب کانادا نیز در این زمینه فعالیت هایی دارند.

درآمد : درآمد مهندسان هوافضا متغیر است ، مهندسان تازه وارد که هنوز تجربه حرفه ای پیدا نکرده اند ، میتوانند درآمدی در حدود  $ ۴۵٠٠٠ تا $ ۶٠٠٠٠ در سال داشته باشند.

انتخاب و شرایط این رشته : برای مهندس هوا فضا شدن ، نیاز به این دارید که مدرک مهندسی از یکی از دانشگاه های معتبر بگیرید. دانشگاه های کارلتون و رایرسون این رشته را در مقطع لیسانس و بالاتر ارائه می کنند، همچنین با تحصیل در یکی از شاخه های رشته مهندسی مکانیک نیز میتوان در زمینه هوافضا فعالیت کرد.

چگونگی کار : نورت سنینی ، متخصص فنی وابسته به هلیکوپتر های بل ، که در زمینه دستگاه های الکترونیکی و هوانوردی    و انجام تست های مختلف بر روی هلیکوپترهای جدید فعالیت میکند. کار میتواند تا ۴٠ ساعت در هفته وقت گیر باشد البته زمانی که سفارش بزرگی وجود داشته باشد.

٩- مهندسی شیمی

میانگین درآمد : $ ٧٨،٠٠٠
افزایش درامد (٢٠٠۶ – ٢٠١٢ ) : % ٢٠+
تعداد کارکنان : ٩،٢٠٠

یکی از بهترین ویژگی های مهندسی شیمی این است که به راحتی میتوانید در شاخه های مختلف و در صنعت های مختلف مشغول به کار شوید . به عنوان مثال در انرژی ، در صنعت تولید و مواد غذایی. اکثر مهندسان شیمی در سالهای اولیه کارشان مشغول به کار آزمایشگاهی میشوند تا پس از کسب تجربه کافی بتوانند به عنوان مشاور شرکتهای شیمیایی و به عنوان مدیریت کار کنند و حتی در این زمینه تجارت خودشان را شروع کنند. برای ورود به این رشته تحصیلی ، اکثر دانشگاهای کانادا رشته مهندسی شیمی در دانشکده مهندسی ارائه می کنند.

درآمد : به عنوان یک مهندس شیمی تازه کار درآمد سالانه شما میتواند بین $ ۵٠،٠٠٠ تا $ ۶٠،٠٠٠ باشد ولی با کسب تجربه تا حدود زیادی این درآمد تغیر خواهد کرد. کسانی که در زمینه آکادمیک و تحقیقاتی کار میکنند تا $ ٢٣۵،٠٠٠ در سال می تواند درآمد داشته باشند.

بازار کار : در حال حاضر بازار کار این رشته تمرکز بیشتری بر قسمت محیط زیست دارد.

٨- مدیر ارشد دولتی

میناگین درامد : $ ٩۵،٩٩٢

افزایش درامد ( ٢٠٠۶-٢٠١٢) : $ ٢٣+

تعداد کارکنان : ١١،۶٠٠

مدیران سطح بالا دولتی اعم از استانی ، فدرال و یا شهرداری – معاونین وزرا ، مدیران کنترل ، کارمندان دولتی غیر حزبی که در زمینهای گوناگون مانند ماهیگیری ، آموزش پیشرفته و شهرداری کار میکنند.

درآمد : کارکنان تازه وارد در مشاغل دولتی درآمدی بین $ ٣٠،٠٠٠ تا $ ۶٠،٠٠٠ خواهند داشت که با کسب تجربه در زمینه مربوطه این ارقام بالاتر می رود. در استان انتاریو تعداد افرادی که درامد بالاتر از $ ١٠٠،٠٠٠ در سال ٢٠١٣ داشته اند حدود ١١ درصد بیشتر از کسانی که درامد $ ٨٨،٠٠٠ اعلام شده است . مدیران دولتی تا $ ۵٠٠،٠٠٠ در سال نیز درآمد داشته اند.

٧- املاک و مستغلات و مدیران مالی

میانگین درامد : $ ٧٩،٨٧٢

افزایش درامد ( ٢٠٠۶-٢٠١٢) : % ١۵+

تعداد کارکنان : ٢٢،٨٠٠٠

رشته های مختلفی را میتوان در این طبقه قرار داد از جمله ؛ عوامل املاک و مسکن تا کسانی که معاملات اوراق قرضه های کلان انجام می دهند.

معمولا کسانی که در زمینه های امور مالی ، اقتصاد ، مدیریت بازرگانی و غیره در دانشگاه تحصیل کرده اند جزاین دسته قرار میگیرند.

درآمد : استرس بالا در زمان کار ، این شغل را در رده کارهای پر استرس قرار می دهد ، کسانی که سابقه کار زیاد دارند تا $ ٢٠٠،٠٠٠ نیز میتواند کسب کنند.

۶- وکیل دادگستری

میانگین درآمد : $ ٧٩،٩٩۶

افزایش درامد ( ٢٠٠۶-٢٠١٢) : % ١۴+

تعداد کارکنان : ۵٠،٨٠٠

وکلا به دو دسته جنایی و حقوقی( شرکت ها ) تقسیم میشوند. کارهایی از جمله ، کارهای مالیاتی ، حقوق بازنشستگی ، مهاجرت بخش پرکار وکلاست.

دانشجویان وکالت در ابتدا باید مدرک کارشناسی در یکی از شاخهای مربوطه بگیرند و بعد در دانشکده حقوق مشغول به تحصیل شوند . معمولا دانشجویان این رشته ، مدیریت بازرگانی را نیز به  عنوان مدرک بعدی خود در نظر میگیرند.

درآمد :   بر اساس آمار درآمد سالانه وکلا در کانادا که در سال ٢٠١٢ گرفته شده بود . درآمد وکلا در حدود $ ٧٢،۵٠٠٠ تا $ ١٠٨،٠٠٠ گزارش شده است.

۵- مدیر مدرسه

میانگین درآمد : $ ٩٠،٠٠١

افزایش درآمد (٢٠٠۶ – ٢٠١٢ ) : %٢۵+

تعداد کارکنان : ٣٢،٣٠٠

از جمله مدیران مدرسه ، معاونان مدرسه ، مدیران دانشگاهی …

درآمد : معاونان درآمدی در حدود $ ٩٧،٠٠٠ سالانه خواهند داشت و مدیران نیز درآمدشان در حدود $ ١١۵،٠٠٠ گزارش شده است.

در حال حاضر تا سال ٢٠١۵ ، حدود ٧٠٠٠ موقیعت شغلی  مدیریت و کارهای مرتبط در مدرسه وجود دارد.

۴- پیمانکار برق و مخابرات

میانگین درامد : $ ٧٢،٨٠٠

افزایش درآمد ( ٢٠٠۶-٢٠١٢) : % ٢٨ +

تعداد کارکنان : ٢٠،۶٠٠

درآمد : تکنسین برق درآمدی در حدود $ ٣٠ تا $ ٣٨ در یک ساعت دریافت میکند. پیمانکاران کسانی هستند که تجارت خودشان را دارند ودرآمدشان متغیر خواهد بود. صاحب یک شرکت پیمانکاری برق و مخابرات موفق از $ ٧٠٠٠٠ تا $ ٨،٠٠٠٠ درامد خواهد داشت .

کانادا به دلیل اینکه تعداد زیادی از متخصصا ن در این زمینه بازنشسته می شوند و نیروی کار جایگزین هنوز وجود ندارد دچار کمبود  نیروی کار در این شاخه شده است.

٣- مهندسی نفت

میانگین درآمد : $ ٩٣،۵١۶

افزایش درامد ( ٢٠٠۶- ٢٠١٢) : % ١٧+

تعداد کارکنان : ١١،٩٠٠

مهندسان نفت به سه زیر شاخه در قسمت های نفت و گاز تقسیم میشوند : حفاری ، تولید و مخزن

شغل آنها به اطلاعات کافی در زمینه های سیستمهای شیمیایی  و زمین شناسی و نیز مدل سازی کامپوتری نیاز دارد.

درامد : بر اساس آمارگیری در زمینه مهندسی نفت ، میانگین درآمد $ ٩٣،٠٠٠ اعلام شده ، درحالی که درآمد $ ٢٣٠،٠٠٠ نیز غیر معمول نیست

٢- سر پرستار و مدیریت مراقبت و سلامت

میانگین درآمد : $٧۴،٨٨٠

افزایش درامد : ( ٢٠٠۶-٢٠١٢) : % ٢۴+

تعداد کارکنان : ٢۵،۶٠٠

تا سال ٢٠٢٠ در حدود ٢٠ درصد کانادایان به سنی بیشتر از ۶۵ سال میرسند و این با عث افزایش موقعیت شغلی در این شاخه میباشد .

درآمد : درامد درحدود $ ٨۵،٠٠٠ تا $ ١٠۵،٠٠٠میباشد . استان اتاوا با کمبود ٣٠ درصدی پرستار و سرپرست پرستاران تا سال  ٢٠٢٠ روبرو خواهد شد.

١- سرپرست حفاری نفت و گاز

میانگین درامد : $ ٧۴،٨٨٠

افزایش درامد ( ٢٠٠۶-٢٠١٢) : % ٣٩+

تعداد کارکنان : ١۶،١٠٠

با افزایش تولید نفت و گاز در طول چند سال گذشته ، هیچ جای تعجبی وجود ندارد که تمام رشته های مرتبط به صنعت نفت و گاز در رتبه بالای رده بندی بهترین شغل ها در کانادا باشند.

درآمد : مدیران در این شغل تا ١٠٠٠ $ روزانه میتوانند درآمد داشته باشند که در حدود درآمدی بین $ ١٧۵،٠٠٠ تا $ ٢۵٠،٠٠٠ در استان آلبرتا می رسد.


مگی مک‌کی - ریاضیدانی مدعی دستیابی به موفقیت در جهت حل مسئله‌ای چندصد ساله است.

 مکتب ریاضیات به نقل از خانه ریاضیات:

 
 
اثبات اول که بینهایت از اعداد اول بصورت جفت می‌آیند 
ریاضیدانی مدعی دستیابی به موفقیت در جهت حل مسئله‌ای چندصد ساله است. 
مگی مک‌کی 
14 مه 2013 
کمبریج، ماساچوست
 
 
این نتیجه‌ای است که فقط یک ریاضیدان می‌تواند دوست داشته باشد. 
پژوهشگرانی که دیر زمانی امیدوار بودند "2" جوابی برای اثبات حدسی شامل جفت‌هاي اعداد اول باشد این حقیقت را جشن گرفته‌اند که ریاضیدانی جواب را از بینهایت به 70 میلیون کاهش داده است. 
«این جواب فقط (فاکتوری از) 35 میلیون دور» از هدف است، دان گلدستون(Dan Goldstone)، یک نظریه‌پرداز اعداد تحلیلی در دانشگاه سن جوز استیت(San Jose State University) در کالیفورنیا که در این کار درگیر نبوده است، به کنايه می‌گوید. «هر گامی رو به پایین گامی در جهت پاسخ نهایی است.» 
هدف اثبات حدسی در رابطه با اعداد اول است. اعداد اول اعدادی هستند که فقط بر خودشان و یک بخش‌پذیرند. اعداد اول در میان اعداد کوچکتر به وفور یافت می‌شوند، اما هرچه به سمت اعداد بزرگتز می‌رویم تعداد آنها کمتر و کمتر می‌شود. در واقع، فاصله بین هر عدد اول و عدد اول بعد از آن ـ در میانگین (بطور متوسط) ـ بزرگتر و بزرگتر می‌شود. اما استثناهایی هم وجود دارند: "اعداد اول دوقلو"، که جفت اعداد اولی هستند که اختلافشان برابر 2 است، مانند 3 و 5، یا 17 و 19، یا 2,003,663,613 × 2195,000 − 1 و 2,003,663,613 × 2195,000 + 1. 
حدس اعداد اول دوقلو می‌گوید تعداد جفت اعداد اول دوقلو بینهایت است. بعضی این حدس را به ریاضیدان یونانی اقلیدس اسکندریه نسبت می‌دهند، که این حدس را به یکی از قدیمی‌ترین مسائل باز ریاضیات تبدیل می‌کند. 
این مسئله همه تلاش‌ها برای یافتن پاسخ را پشت سر گذاشته است. نقطه عطف بزرگی در سال 2005 بدست آمد وقتی که گلدستون و دو تن از همکارانش نشان دادند که تعداد بینهایت از جفت اعداد اول وجود دارند که اختلافشان از 16 بیشتر نیست (مرجع 1). ولی مشکلی وجود داشت. «آن‌ها حدسی را فرض کرده بودند (از حدسی استفاده کرده بودند) که هیچ‌کس اثبات آن را نمی‌دانست،» دوریان گلدفلد(Dorian Goldfeld)، نظریه‌پرداز اعداد از دانشگاه کلمبیا در نیویورک، می‌گوید. 
دستاورد جدید، از ییتانگ ژنگ(Yitang Zhang) از دانشگاه همپشیر(Hampshire) در درهام، بدون استفاده از (اتکا به) حدس‌های اثبات نشده یافته است که بینهایت جفت اعداد اول وجود دارند که اختلافشان از 70 میلیون واحد کمتر است. اگرچه 70 میلیون عدد خیلی بزرگی به نظر می‌رسد، وجود هر کران متناهی، هرچقدر هم که بزرگ باشد، به این معنی است که فاصله بین اعداد اول متوالی برای همیشه زیاد نمی‌شود. پرش از 2 به 70 میلیون در مقایسه با پرش از 70 میلیون به بینهایت هیچ است. گلدفلد می‌گوید: «اگر این درست باشد، من کاملا شگفت زده‌ام.» 
ژنگ تحقیقات خود را در 13 مه در حضور چند ده مخاطب از دانشگاه هاروارد در کمبریج، ماساچوست، ارائه داد، و این حقیقت که به نظر می‌رسید در کارش از تکنیک‌های استاندارد ریاضی استفاده کرده است برای بعضی مخاطبان این سوال را بوجود آورد که آیا ژنگ واقعا موفق شده است جایی که دیگران شکست خورده‌اند. 
اما گزارش یکی از داوران سالانه ریاضیات(Annals of Mathematics) ، که ژنگ مقاله‌اش را به آن فرستاده بود، اظهار می‌کند که او توانسته است. «نتایج اصلی از رتبه اول هستند،» گزارش بیان می‌کند، که کپی آن را ژنگ برای Nature فرستاده است. «نویسنده موفق شده است قضیه‌ای واقعا برجسته در توزیع اعداد اول را ثابت کند ... ما بسیار خوشحالیم که به شدت پذیرش مقاله را برای چاپ در سالانه توصیه کنیم.» 
گلدستون، که کپی مقاله را فرستاده بود، می‌گوید او ودیگر پژوهشگران که مقاله را دیده‌اند درباره‌ آن « احساس خیلی خوبی دارند.» او اضافه می‌کند «هیچ اشتباه واضحی وجود ندارد.» 
به نوبه خود، ژنگ، که از وقتی بینش کلیدی هنگام دیدار دوستش در جولای گذشته به ذهنش خطور کرد، می‌گوید که انتظار دارد دستگاه ریاضی مقاله اجازه دهد که مقدار 70 میلیون را کاهش دهند. او می‌گوید: «ممکن است کمترش کنیم.» 
گلدستون فکر نمی‌کند که این مقدار را بتوان تا 2 کاهش داد تا حدس اعداد اول دوقلو ثابت شود. ولی او این حقیقت را بیان می‌کند که همین‌که بالاخره یک عددی وجود دارد موفقیت بزرگی است. او می‌گوید: «من شک داشتم که زنده باشم و این نتیجه را ببینم.» ژنگ مقاله خود را، با اندکی ترفند، این هفته منتشر می‌کند.
Nature| doi:10.1038/nature.2013.12989 
منبع :  (Goldston, D. A., Pintz, J. & Yıldırım, C. Y. Ann. Math. 170, 819–862 (2009
 

ویژگی های یک مدرسه خوب و کارآمد

 http://www.atcce.com/files/enroll/molasadra-920309.pdf


تدریس خصوصی ریاضی - مفهومی ساده و جذاب و تضمینی

سلام

به "مکتب ریاضیات - موسسه علمی برای تحقیق، توسعه، پیشرفت و تدریس ریاضی" خوش آمدید.


با تشکر

محمد رضایی

مدیر مکتب ریاضیات


آمار در پزشکي - کلاس‌هاي آنلاين دانشگاه استنفورد با موضوع آمار در پزشکي

آموزش آنلاين دانشگاه استنفورد با موضوع  آمار در پزشکي

 

 کلاس‌هاي آنلاين دانشگاه استنفورد با موضوع آمار در پزشکي چيست؟

 

این دوره با هدف معرفي و آشنايي با مفاهيم پايه‌اي احتمال و آمار در سه موضوع کلي بصورت زير است :

1- آمار توصيفی (انواع داده، نحوه نمايش داده و آمار توصيفي)

2- آمار استنباطي ( احتمال، توزيع‌هاي احتمال، نظريه نمونه‌گيري، آزمون فرض، فواصل اطمينان، P-value)

3- آزمون‌هاي آماري خاص (ANOVA، همبستگي خطي، آزمون‌هاي ناپارامتري، ريسک، آزمون کاي اسکور، آزمون دقيق، رگرسيون خطي، رگرسيون لجستيک، تحليل بقا و چگونگي انتخاب آزمون صحيح)

 

اين برنامه با مثال‌هاي واقعي از آمار در پزشکي سرو کار دارد و هر هفته با يک تيزر شروع بکار مي‌کند؟ آيا سرب در ساخت لوازم آرايش بکار مي‌رود؟ آيا استفاده از گوشت قرمز خطر تصادف جاده‌اي را افزايش مي‌دهد؟

در اين برنامه از اين دسته اخبار و سوالات رايج به لايه‌هاي زير تر تحقيقات و داده ها خواهيم رفت. در اين برنامه شرکت کنندگان خواندن، تفسير و ارزيابي انتقادي آماري  در مطالعات پزشکي را فرا مي‌گيرند.

بعلاوه شرکت کنندگان را قادر به تحليل داده های جمع آوري شده خود، انتخاب آزمون مناسب و  اجتبناب از اشتباه‌هاي آماري رايج خواهد کرد.

در موارد بحث‌هاي تخصصي از ماژول‌هاي انتخابي نرم افزار R استفاده خواهد شد.

اين برنامه به 8 الي 12 ساعت کار در هفته نياز خواهد داشت.

شرکت در اين برنامه پيش‌نيازي احتياج ندارد ولي شرکت کنندگان بايد با مفاهيم پايه‌اي رياضي مثل علايم فاکتوريل، لگاريتم طبيعي، تابع نمائي و معادله خط آشنا باشند.

 

برنامه ‌دوره :

هفته اول : آمار توصيفي و نگرش بر داده‌ها

هفته دوم : مروري بر طرح‌ تخقيقاتي، اندازه‌گيري خطر ابتلا

هفته سوم :  احتمال، قانون بيز، آزمون تشخيص

هفته چهارم : توزيع‌هاي آماري

هفته پنجم : استنباط آماري( فواصل اطمينان و آزمون فرض)

هفته ششم : اشتباهات P-value و خطاهاي نوع اول و دوم، توان آزمون  و مروري بر ساير آزمون‌ها

هفته هفتم : آزمون مقايسه جوامع، معرفي تحليل بقا

هفته هشتم :  تحليل رگرسيون، رگرسيون و همبستگي خطي

هفته نهم : رگرسيون لجستيک و COX

به شرکت کنندگاني که 60 درصد نمره را دريافت کنند، گواهي‌نامه و آندسته که 90 درصد امتياز را کسب کنند، گواهي‌نامه ويژه دريافت خواهند کرد.


چگونه مي‌توان رياضي ياد گرفت؟

 مکتب ریاضیات به نقل از خانه ریاضیات:

کلاس‌هاي آنلاين آموزش رياضي دانشگاه استنفورد با عنوان چگونه مي‌توان رياضي ياد گرفت؟

 

 

دوره جديد دانشگاه اسنتفورد

با موضوع :  « چگونه مي‌توان رياضي ياد گرفت ؟ »

 

(بصورت آزاد)

 

 

 

کلاس‌هاي آنلاين آموزش رياضي دانشگاه استنفورد با عنوان چگونه مي‌توان رياضي ياد گرفت؟

در جولاي 2013 فضای مجازي آنلاين براي يک دوره  آموزش رياضي راه‌اندازي مي‌شود. اين برنامه براي تغيير نگرش و رابطه دانش‌آموزان با رياضي طراحي شده  و به نوعي يک رهيافت جديد و موفق براي تجديد تعامل بين دانش‌آموزان و رياضي است.

 

در سال تحصيلي 2014-2013 برنامه‌هاي اين طرح براي دانش‌آموزان رياضي است ولي در ماه جولاي 2013 اين طرح برنامه‌اي براي معلمان و والدين دانش‌آموزان خواهد داشت. در نسخه مربوط به معلمان/ والدين، ايده‌هايي به دانش‌آموزان ارائه شده و يک گفتگو ميان معلمان / والدين  در مورد ايده‌ها برقرار خواهد شد.

 

همچنين جلساتي برگزار خواهد شد که در آن استراتژي‌هايي براي ايجاد تغييرات در دانش‌آموزان ارائه شده و در انجمن‌هاي مجازي اين برنامه ،شرکت کنندگان مي‌توانند در اين زمينه به تبادل نظرات و ايده‌هاي خود بپردازند.

 

هشت جلسه مختصر در اين طرح عبارتند از :

 

1- غلبه بر اسطوره‌هاي رياضي

 

 رياضي سرعت، حفظ کردن و  يادگيري يکسري قوانين نيست. چيزي بنام افراد رياضي دان و افراد غير رياضيدان وجود ندارد. دختران به همان اندازه قادر به دستيابي به بالاترين دستاوردها هستند. در اين جلسه به مصاحبه با دانش‌آموزان پرداخته مي‌شود.

 

2- رياضي و تفکر

 

 شرکت کنندگان تشويق به توسعه پرورش فکر می‌شوند.آنها در اين دوره، شواهدي را مشاهده خواهند کرد که چگونه  تفکر و طرز فکر مي‌تواند باعث تغيير مسير يادگيري دانش‌آموزان و توسعه آن خواهد شد.

 

3- آموزش رياضي براي پرورش تفکر

 

 در اين جلسه تکنيک‌هاي پرورش و رشد تفکر در بين دانش‌آموزان براي معلمان و والدين ارائه خواهد شد. اين جلسه شامل مصاحبه‌اي با Carol Dweck نيز مي‌باشد. 

 

4-  اشتباهات، چالش‌ها و پايداري

 

 پايداري و تداوم در رياضي چيست؟ چرا اشتباهات اهميت دارند؟ چگونه رياضيات به خلاقيت مرتبط است ؟ اين جلسه به بررسي اهميت توجه به اشتباهات، مبارزه و استقامت مي‌پردازذ.

 

5-  آموزش مفهومي، قسمت اول : حواس

 

 رياضي يک موضوع مفهومي است. در اين جلسه شواهدي از اهميت تفکر مفهومي بيان خواهد شد. به شرکت کنندگان تعدادي مسئله که راه حل‌هاي متفاوتي دارد، به صورت تصويري ارائه مي‌شود. 

 

6-  آموزش مفهومي ، ارتباطات، بازنمودها و سوالات

 

 در اين جلسه سوالات رياضي در پايه‌هاي مختلف تحصيلي ارائه و حل خواهند شد تا تفاوت بين حل رویه‌اي و مفهومي مشاهده شود. مصاحبه با کاربران موفق رياضي در شغل‌هاي  جالب (فيلمساز، مخترع  اتومبيل خودران و ...) خواهيم داشت که نشان دهنده اهميت رياضي مفهومي است. 

 

7- تقدير از جبر

 

 در اين جلسه از شرکت کنندگان خواسته مي‌شود که موانع و مشکلات ارائه سادگي‌ و زيبائي رياضي و حتي تجربه تلخ از اين موضوع را ارائه دهند.

 

8- حرکت از اين دوره به سمت آينده جديد رياضي

 

در اين جلسه به اين‌که شما کجا هستيد، چه مي‌توانيد انجام دهيد و تکنيک‌هايي که به موفقيت شما خواهد انجاميد، مي‌پردازد.

 

پيش‌نيازها : اين دوره به هيچ پيش‌نيازي نياز ندارد!

 

برنامه زمان بندي پيش‌بيني شده :

 

شروع : 15 جولاي 2013

 

پايان : 27 سپتامبر 2013

 

8 جلسه 1 الي 2 ساعته

 

سرعت اتمام کار به هر فرد بستگي دارد در يک هفته امکان داشتن 2 جلسه نيز وجود دارد.

 

اين دوره مخصوص ملعمان تمامي پايه‌ها و حتي والدين خواهد بود. بعد از تابستان نسخه دانش‌آموزي آن راه اندازي خواهد شد.

 

اين دوره شامل 8 جلسه کوتاه خواهد بود که شنيدن و تماشای مطالب هر جلسه 10 الي 15 دقيقه خواهد بود. در اين جلسات ويدئوها، مصاحبه با دانش‌آموزان، ايده‎‌هاي تحقيقاتي به روز دنيا، تصاوير جالب و برنامه‌هاي ارزيابي خود و همکار ارائه خواهد شد.

 

بعلاوه اين برنامه شامل معرفي و مصاحبه با متفکران پيشرو در جهان از جمله Sebastian Thrun در گوگل و  Carol Dweck متخصص در تفکر خواهد بود. اگر در حلسات شرکت کنيد بطور متوسط 1 الي 2 ساعت در روز از وقت شما را خواهد گرفت.

 

در پايان دوره گواهي‌نامه‌اي دريافت نخواهيد کرد. اين دوره صرفا به آموزش مي‌پردازد و نمره‌اي براي شرکت کنندگان نخواهد داشت.

 

در اين برنامه انجمني طراحي شده تا به تبادل نظر با ساير معلمان در مورد تجربه‌هاي تدريس خود بپردازيد.

 

شرکت در اين دوره نياز به تهيه کتاب خاصي ندارد، ولی اگر علاقه‌مند به بررسي عميق‌تر موضوعات به صورت تخصصي‌تر هستيد مي‌توانيد از کتاب‌هاي زير استفاده کنيد.

 

با رياضيات چکار کنيم ؟ (What’s Math Got To Do With It)

 

فيل در کلاس (The Elephant in the Classroom)

Front Cover

 


آخرین مطالب ...
» مشاوره کنکور سراسری و افزایش ۴۰ درصدی نمره ریاضی
» مشاوره کنکور سراسری ریاضی بالای ۸۰ درصد
» مشاوره کنکور سراسری ریاضی بالای ۸۰ درصد
» برگزاری دوره جامع آموزش ریاضی
» انجام پایان نامه پردازش تصویر
» ریاضیات بالای 80 درصد تضمینی کنکور 95
» مسابقه ایده های برتر مکتب ریاضیات
» تدریس خصوصی ریاضی - مشاوره پایان نامه و پروژه ریاضی کامپیوتر IT - مکتب ریاضیات
» دوره جامع آموزش ریاضی
» مشاوره و انجام پایان نامه کامپیوتر و ریاضی و IT
» وبسایت جدید مکتب ریاضیات
» تدرىس جامع و کامل رىاضى و کنکور
» بازي رقابتي رياضي 2013-2014
» اندر کاربرد علم ریاضیات
» پنجمین سالگرد تاسیس مکتب ریاضیات
» پروفسور فضل‌الله رضا - دانشمند برجسته در رشته مهندسی برق، ریاضی و ادبیات
» مکتب ریاضیات: مرکز تخصصی آموزش ریاضی
» تدرىس کنکور و رىاضى
» مسابقات برنامه‌نویسی بیان
» بزرگ‌ترین رقابت علمی-فناوری کشور با 12,000,000,000 تومان جایزه

Home | FeedBack

Copyright © 2008 LoxBlog.Com . All Rights Reserved. Translation Www.NazTarin.Com